בכיר רבני 'העדה החרדית' חבר לשחיטה של הגר"ד לנדאו

ארי וידר 7 Comment on בכיר רבני 'העדה החרדית' חבר לשחיטה של הגר"ד לנדאו
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מומחי כשרות בכירים, בהם מתוך העדה החרדית, יוצאים חוצץ נגד שחיטת העדה החרדית: הכל החל כאשר הרב נחום יברוב מבכירי כשרות שארית ישראל טען כי הזריקות הנעשות בעופות שתחת השגחת העדה החרדית אינן ראויות, ו"מטריפות" את העופות.

הדברים שהחלו לחלחל, גרמו לבד"ץ העדה החרדית, באופן די חריג, לפרסם מודעה "על מנת למנוע לזות שפתיים" שבהם הדגישו כי לאחר בדיקה שביצעו, אין אמת בדברים שנאמרו נגדם.

אלא שכעת נאלצים בעדה החרדית להתמודד עם גורם מבית שטוען כי העופות בחשש "טריפה". המדובר ברב משה ברנדסורפר, בנו של הגאון רבי מאיר ברנסדורפר זצ"ל בעל הקנה בושם, אשר במכתב רשמי כותב "היות ששינו לאחרונה אופן הזריקה במקום השוק, ועל שישה עופות הודה מע"כ בפניי שהוראת אאמו"ר מרן בעל הקנה בשם זצוק"ל שעופות אלו בוודאי טריפה".

עוד הוא כותב במכתב החריף כי "ואם היה קורה לפעמים עוף עם שאלה כזו במשחטה שע"י עדתינו, היו משליכין עופות אלו לטריפות עקב הוראתו הנ״ל [ואמרת לי שכן ששמעת הן מהגאון רבי נחום יברוב שליט״א והן מהבודקים בעדתינו]. והוספת, שאמנם לדעתך אין להטריפם בוודאי אלא שיש עדיין לדון בזה".

"והגם שלא היה לי בזה שום חידוש, כי ידוע לי מכבד הוראתו הנ"ל בעת שלוויתי אותו הרבה שנים בשחיטה שהייתה תחת פיקוחו והשגחתו של אאמו״ר זצוק״ל, ותקופה ארוכה הייתי שם הרב הממונה, והוראתו הברורה היתה שכל ריעותא וחשש ריעותא יש להסירו תיכף מהליין ולהשליכו למקום המיועד לטריפות".

לדבריו, "ע"כ כל עניין המשא ומתן בזה, אין כאן שום נידון לוויכוח, כי היה שגור בפי אאמו"ר לומר על כל ענין הנ״ל, שאנו בני ישראל כפופים לפסקי רבינו רבן של ישראל מאור עינינו הרמ״א שדבריו מפורשים בשו״ע יו״ד סימן נ״ו סעיף ט, וז״ל: ואנו אין בקיאין בבדיקת צומת הגידין של עוף משום דקשה לבדוק, ובקל הוא נטרף ולכן בכל מקום דאיכא מכה במקום צומת הגידין אפילו אינו רק נפוח ונצרר הדם מאחר שהיה צריך בדיקה ואין אנו בקיאין בעוף הוא טריפה. עכ״ל".

"ע"כ הנני בזה בנידון דנן, אין לנו אלא תורת משה וזאת התורה לא תהא מוחלפת, ומי הוא זה אשר יכול להרים יד בתורת משה – הרמ״א ז״ל".

בנוסף לאתר 'קול חי' נודע כי הרב ברנסדורפר לא מסתפק בכך, והוא העניק את אישורו לשחיטה שבראשות הרב דב לנדא המתבצעת במפעל 'עוף ירושלים' לאחר שקיבלה על עצמה לנהוג על פי פסקי בעל ה'קנה בושם' ועל כן צפויים רבים מתוך אנשי העדה החרדית וקהילות נוספות להעדיפה על פני שחיטת העדה החרדית.

עוד נודע כי בימים אלו הורה הרב ברנסדורפר לשואלים, שלא לסמוך על העופות שבשחיטת העדה החרדית.

יצויין, כי הבוקר אף פורסמה מודעה בעיתונות החרדית על הכשרות של הרב לנדאו ששוחט בשיטת בעל הקנה בושם.

מנגד, נערכים בעדה החרדית להקטין את הנזק, ולצאת במכתב רשמי נגד הרב ברנדסדורפר, שנחשב לאחד מהגורמים הבולטים בעדה החרדית.



7 תגובות

מיין תגובות
  1. 7

    זאת אומרת שכל הסערה הוא כדי לנקום את מה שלא מינו אותו לרב המשחטה אלא את אחיו הגדול ר' שמואל וגם עכשיו אחיו שיודע ג"כ מה דעת אביו מן המכשירים ואחיו יששכר הוא ראש הבודקים ב'עדה' כך שאין לא מלחמת כשרות אלא מלחמה אישית מלבד החוצפה לצאת בראש מורם נגד הגאב"ד והרא"בד

  2. 5

    ממתי הוא "בכיר רבני"
    למה לא להציג דברים בצורה אובייקטיבית.
    לא מתאים לך ארי!

  3. 4

    למה לא מפרסמים תגובות וגם ממתי הוא בכיר הוא לא בכיר והוא כבר בקרע עם הממסד בהעדה מזה שנים כידוע לכל עדה'ניק

  4. 3

    מצחיק, "קול חי" הפרוסטרס מביעים דעות בענייני כשרות…

  5. 2

    כל בר דעת מבין, שהשחיטה של הרב ברנדסדורפר אצל הרב דוב לנדאו, זה רק תזמון מקרי,
    איך יכולים בתוך יומיים לשווק את העופות בחנויות אחרי גרפיקה ופלומבות של שחיטת קנה בשם, מה זה קשור?

  6. 1

    הרב ברנסדורפר שליט"א צודק בדבריו, כידוע לי כאחד שמתעסק בתחום שמזריקים לעופות בשוק, מצוי מאוד שמתפתח שם ריקבון מחמת הדלקת שלאחר ההזרקה ולכן זה מטריף את העוף . אפילו אם הגידים שלמים. וכן כותב הרב הגאון רב בנימין אדלר שליט"א בספרו על טרפות בעופות. וכן בעייני ראיתי המון עופות ממשקים שהזריקו בשוק וראו את הרקבון והיו צריכים להטריף את העופות האלו. ואינני יודע אם בעדה החרדית בודקים את זה כיון שהם בודקים את הגידים ברגליים למטה. וה' יעזור שלא ייצא תקלה ומכשול תחת ידינו.